Ruilen en retourneren

Herroepingsrecht

U heeft het recht als consument uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren . U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Het herroepingsrecht is enkel van toepassing op particuliere consumenten daar het onderdeel is van de consumentenwetgeving. Aankopen met intentie tot gebruik voor zakelijke doeleinden kunnen geen aanspraak maken op het herroepingsrecht voor consumenten.

Let op: Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via de klantenservice (afdeling: expeditie). Ons streven is om binnen 48 uur uw ticket in behandeling te nemen. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Bij beschadigde producten kan een eventuele schadevergoeding in rekening gebracht worden.


Bestel je als zakelijke klant, bedrijf, B2B dan gelden de volgende regels ten aanzien van het herroepingsrecht.

Toolnation.eu is niet wettelijk verplicht het herroepingsrecht te bieden aan B2B klanten zoals dit geldt voor consumenten (particulieren).

Toch willen wij u de mogelijkheid geven een artikel binnen 3 werkdagen, met opgave van redenen, retour te zenden.

Deze mogelijkheid verstrijkt binnen 3 dagen na de dag waarop het artikel in uw bezit is.

  • Bij meerdere artikelen in één bestelling, die afzonderlijk worden geleverd geldt de dag waarop je het laatste artikel hebt ontvangen.
  • Bij een artikel dat uit verschillende onderdelen bestaat geldt de dag waarop je het laatste onderdeel hebt ontvangen.


Wilt u gebruik maken van onze retour mogelijkheid dan is het volgende verplicht:

  • Een ticket sturen naar onze klantenservice middels het contactformulier met vermelding reden van retour.
  • U kunt het artikel alleen terug sturen als:
    1. Het artikel compleet is.
    2. Het artikel in de originele staat verkeert, ongebruikt en in de originele verpakking zit.


Let op:

  • Bij de retourzending pakbon of factuur meesturen in de verpakking.
  • Aan het retourneren zijn kosten verbonden, deze zijn voor eigen rekening
  • Na ontvangst van uw retour bestelling, zullen wij na controle het aanschafbedrag uiterlijk binnen 14 dagen terug storten op uw bankrekening
  • Na 3 dagen van aflevering kunnen we geen retour meer aannemen!
     

Annulering van uw bestelling

U kunt uw bestelling kosteloos annuleren zolang uw order nog niet is verzonden. Hier zijn geen annuleringskosten aan verbonden. U kunt uw order annuleren door een ticket aan te maken via de contactpagina of door een ticket aan te maken op uw account pagina. met hierin de mededeling dat u wilt annuleren en met vermelding van het ordernummer. (zonder ordernummer vermelding wordt de order niet geannuleerd!)

Een eventuele betaling wordt binnen 14 dagen teruggestort.

Retour procedure

Wilt u een artikel retourneren? Dan vragen wij u het volgende te doen. Zo kunnen wij uw retour zo soepel mogelijk afhandelen.

  • Meld bij onze klantenservice dat u een bestelling wilt ruilen of retourneren. Dit kan enkel door een ticket aan te maken via de contactpagina of door een ticket aan te maken op uw accountpagina en vervolgens afdeling 'expeditie' te selecteren.
  • U ontvangt via e-mail een bevestiging van uw verzoek.
  • U ontvangt via e-mail instructies voor de verzending van het artikel.
  • De zending dient op uw kosten te worden teruggestuurd.
  • Na ontvangst van uw zending, sturen wij u een ontvangstbevestiging via e-mail.

De kosten voor het terugsturen van een artikel zijn voor uw rekening. In rekening gebrachte verzendkosten kunnen niet worden vergoed en worden afgetrokken van uw aankoopbedrag.
 


Defect aan artikel

Indien een product defect raakt, kunt u deze aanmelden bij onze serviceafdeling. Hiervoor dient u onderstaande voorwaarden in acht te nemen.

Machine valt buiten de garantie:

  1. Meld altijd eerst bij onze serviceafdeling dat u een defect aan uw machine heeft. Dit kan enkel door een ticket aan te maken via de contactpagina of door een ticket aan te maken op uw account pagina en vervolgens afdeling 'werkplaats' te selecteren..
  2. Vermeld in deze mail de exacte klacht, uw ordernummer, adresgegevens en wat u van de serviceafdeling verwacht.
  3. U komt in aanmerking voor de Pick-up & Return service als dit in de productomschrijving op de website staat vermeld. Met deze Pick-up & return service retourneren wij de zending op onze kosten, hiervoor ontvangt u van ons een retourticket van DPD.
  4. Stuurt u vervolgens, deugdelijk verpakt met aan de buitenkant de adresgegevens van de afzender, de machine naar ons op.
  5. Na ontvangst van de machine zullen wij u verder berichten over de gang van zaken.
  6. Indien de machine ongerepareerd retour gaat, wordt er altijd 30,00 Euro excl. BTW onderzoeks- en behandelingskosten in rekening gebracht.

Machine valt binnen de garantie:
De standaard fabrieksgarantie is 1 jaar, mits de machine wordt aangemeld voor verlengde garantie.
Uw machine dient hiervoor te worden geregistreerd via onze website. Hier bent u gezien de privacywetgeving, zelf verantwoordelijk voor.

  1. Meld altijd eerst bij onze serviceafdeling dat u een defect aan uw machine heeft. Dit kan door een ticket aan te maken via de contactpagina of door een ticket aan te maken op uw account pagina en vervolgens afdeling 'werkplaats' te selecteren.
  2. Vermeld in deze mail de exacte klacht, uw ordernummer, adresgegevens en wat u van de serviceafdeling verwacht.
  3. Indien de machine onder de garantie valt stuurt u altijd de volgende gegevens mee:
    1. Kopie aankoopnota;
    2. Certificaat fabrikant met eventueel de verlengde garantie.
  4. U komt in aanmerking voor de Pick-up & Return service als dit in de productomschrijving op de website staat vermeld. Met deze Pick-up & return service retourneren wij de zending op onze kosten, hiervoor ontvangt u van ons een retourticket van DPD.
  5. Stuurt u, deugdelijk verpakt met aan de buitenkant de adresgegevens van de afzender, de machine naar ons op.
  6. Na ontvangst van de machine zullen wij u verder berichten over de gang van zaken.
  7. Indien de machine ongerepareerd retour gaat, wordt er altijd 30,00 Euro excl. BTW onderzoeks- en behandelingskosten in rekening gebracht.

 


LET OP!

  • Wij zullen uw aanvraag binnen 14 werkdagen in behandeling nemen!
  • Indien de aanvraag niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet, wordt deze altijd geretourneerd!
  • Achteraf registreren van uw machine of indienen van de juiste papieren is niet mogelijk!

 
Wanneer blijkt dat er een machine of artikel onnodig retour is gehaald met Pick-up and Return en in orde is bevonden door onze Technische Dienst dan zullen de kosten voor Pick-up And Return aan u worden doorberekend alvorens de machine of het artikel retour komt.

De kosten voor onnodige retourneren met Pick-Up and Return zijn:

  • Voor pakket van 0-25 kg > DPD 45,00 Euro excl. BTW (geldig binnen de Benelux)
  • Voor pakket van 0-75 kg > Transmission, UPS 80,00 Euro excl. BTW (geldig binnen de Benelux)
  • Voor pallet van 0-200 kg >  Transmission 150,00 Euro excl. BTW (geldig binnen de Benelux)
  • Voor pallet van 200+ kg > Transmission 250,00 Euro excl. BTW (geldig binnen de Benelux)
  • Voor machines en/of artikelen buiten de Benelux gelden andere tarieven en deze zijn op aanvraag beschikbaar.