Ruilen en retourneren

Herroepingsrecht   

Toolnation (voorts de ondernemer) vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Annulering van uw bestelling

U kunt uw bestelling kosteloos annuleren zolang uw order nog niet is verzonden. Hier zijn geen annuleringskosten aan verbonden. U kunt uw order annuleren door een e-mail te sturen aan info@toolnation.nl met hierin de mededeling dat u wilt annuleren en met vermelding van het ordernummer. (zonder ordernummer vermelding wordt de order niet geannuleerd!)

Een eventuele betaling wordt binnen 14 dagen teruggestort.

Retour procedure

Wilt u een artikel retourneren? Dan vragen wij u het volgende te doen. Zo kunnen wij uw retour zo soepel mogelijk afhandelen.

  • - Meld bij onze klantenservice dat u een bestelling wilt ruilen of retourneren. Dir kan enkel per e-mail naar expeditie@toolnation.nl.
  • - U ontvangt via e-mail een bevestiging van uw verzoek.
  • - U ontvangt via e-mail instructies voor de verzending van het artikel.
  • - De zending dient op uw kosten te worden teruggestuurd.
  • - Na ontvangst van uw zending, stuurt Toolnation een ontvangstbevestiging via e-mail.

De kosten voor het terugsturen van een artikel zijn voor uw rekening. In rekening gebrachte verzendkosten kunnen niet worden vergoed en worden afgetrokken van uw aankoopbedrag.

Defect aan artikel

Procedure Serviceafdeling

Indien een product defect raakt, kunt u deze aanmelden bij onze serviceafdeling. Hiervoor dient u onderstaande voorwaarden in acht te nemen.

Machine valt buiten de garantie:

  1. Meld altijd eerst bij onze serviceafdeling dat u een defect aan uw machine heeft. Dit kan per mail naar werkplaats@toolnation.nl .
  2. Vermeld in deze mail de exacte klacht, uw ordernummer, adresgegevens en wat u van de serviceafdeling verwacht.
  3. U komt in aanmerking voor de Pick-up & Return service als dit in de productomschrijving op de website staat vermeld. Met deze Pick-up & return service halen wij u machine bij u thuis op, hiervoor ontvangt u van ons een retourticket van UPS.
  4. Stuurt u vervolgens, deugdelijk verpakt met aan de buitenkant de adresgegevens van de afzender, de machine naar ons op.
  5. Na ontvangst van de machine zullen wij u verder berichten over de gang van zaken.
  6. Indien de machine ongerepareerd retour gaat, wordt er altijd 30,00 Euro excl. BTW onderzoeks- en behandelingskosten in rekening gebracht.

Machine valt binnen de garantie:
De standaard fabrieksgarantie is 1 jaar, mits de machine wordt aangemeld voor verlengde garantie.
Uw machine dient hiervoor te worden geregistreerd via onze website. Hier bent u gezien de privacywetgeving, zelf verantwoordelijk voor.

  1. Meld altijd eerst bij onze serviceafdeling dat u een defect aan uw machine heeft. Dit kan per mail naar werkplaats@toolnation.nl .
  2. Vermeld in deze mail de exacte klacht, uw ordernummer, adresgegevens en wat u van de serviceafdeling verwacht.
  3. Indien de machine onder de garantie valt stuurt u altijd de volgende gegevens mee:
    1. Kopie aankoopnota;
    2. Certificaat fabrikant met eventueel de verlengde garantie.
  4. U komt in aanmerking voor de Pick-up & Return service als dit in de productomschrijving op de website staat vermeld. Met deze Pick-up & return service halen wij u machine bij u thuis op, hiervoor ontvangt u van ons een retourticket van UPS.
  5. Stuurt u, deugdelijk verpakt met aan de buitenkant de adresgegevens van de afzender, de machine naar ons op.
  6. Na ontvangst van de machine zullen wij u verder berichten over de gang van zaken.
  7. Indien de machine ongerepareerd retour gaat, wordt er altijd 30,00 Euro excl. BTW onderzoeks- en behandelingskosten in rekening gebracht.

LET OP!
Indien de aanvraag niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet, wordt deze altijd geretourneerd!
Achteraf registreren van uw machine of indienen van de juiste papieren is niet mogelijk!